مکان های گردشگری جهان

جاذبه های گردشگری و دیدنی تفلیس گرجستان

شهر تلفیس در کشور گرجستان بعد از باتومی دیگر شهر توریستی است، که سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. شهر تفلیس، پایتخت گرجستان است و همینطور یکی از باستانی ترین شهرهای دنیا هم به شمار می شود. . تفلیس به علت قرار گرفتن در محل تلاقی راههای مهم همیشه دارای اهمیت بوده و همین ویژگی‌ها سبب گسترش و توسعه شهر شده است.

جاذبه های شهر تفلیس

شهر قدیمی تفلیس | Tbilisi old town
در پایتخت کشور گرجستان، شهری قدیمی وجود دارد که ندیدن آن خالی از لطف است. با توجه به این که این شهر ۲۹ بار تخریب شده و مجددا مورد ساخت و بازسازی قرار گرفته اما حال و هوای قدیمی و باستانی در آن حفظ شده است. عمدتا کوچه های این شهر باریک و خانه های بزرگ کج در آن ها ساخته شده است. این قسمت از شهر، مکانی ایده آل برای تجربه طعم تاریخ کشور گرجستان است.
شهر قدیمی تفلیس
مجسمه مادر تفلیس | Tbilisi mother statue
مجسمه ای بسیار معروف در شهر تفلیس به نام مجسمه ی مادر وجود دراد که به نوعی امضای شهر تفلیس است. این مجسمه که به آن کارتلیس یا ددا هم گفته می شود در خارج از مرکز شهر تفلیس قرار دارد و در بالای تپه ی سولولاکی قرار گرفته است. حتما وقتی به این شهر رفتید عکسی به یادگار با این مجسمه بگیرید.
مجسمه مادر
قلعه ناریکالا | Narikala Fortress
قلعه ای دیدنی در کوه مقدس متاتسمیندا (Mtatsminda) قرار دارد که نام آن قلعه ناریکالا است. این قلعه از معروف ترین قلعه های شهر تفلیس است و همین طور یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی در این شهر گرجی به شما می رود. مردم این شهر قلعه نارین را “قلب و روح تفلیس ” می دانند. جالب است بدانید که این قعله در قرن ۴ ام میلادی با عنوان Shuris-tsikhe در تفلیس شهرت داشته است، اما پس از گذشت مدتی مغول ها نام این قلعه را به (قلعه ناریکالا)  Narikala Fortress تغییر دادند. پیشنهاد می کنیم کفشهای پیاده وری خود را بپوشید و از این قلعه صعود نمائید، مناظری که در طول مسیر مشاهده می کنید، ارزشش دیدن را حتما دارد. اطمینان پیدا کنید که در اطراف قلعه و کلیسای ارتدکس واقع در داخل راه می روید.
قلعه ناریکالا
کلیسای سامبا | Cathedral of Sameba
ساختمانی با شکوه که بنای کلیسای سامه با است در بالای تپه سنت الیاس قرار دارد و همچنین به نوعی در قلب شهر تفلیس واقع می باشد. این کلیسای باشکوه قابلیت این را دارد که به طور همزمان ۱۵ هزار نفر بازدید کننده را به طور یکجا در خود جای دهد. این کلیسا بزرگترین کلیسای موجود در گرجستان است .

محله حمام ها تفلیس گرجستان

محله حمامهای قدیمی در کرانه راست رودخانه کورا واقع شده است و جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق و جاهای دیدنی تفلیس تفلیس به شمار می رود. علت ساخت این حمام ها وجود چشمه های آب گرم طبیعی این منطقه می باشد که به وفور یافت می شود. این حمام ها در قدیم فقط به منظور درمان بیماری استفاده نمی شده است بلکه برای تفریح و برگزاری جشن ها نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. بر اساس افسانه ها پادشاه کارتل نام قدیمی پادشاهی گرجستان یعنی واختانگ گرگاسالی به معنی گرگ سر، در قرن 5 میلادی و بواسطه کشف این چشمه های معدنی در زمان شکار علاقمند این مکان شد و گویی شهر تفلیس از آن زمان شکل گرفته شده است. جهانگردان، مورخان و جغرافیدانان معروفی در آثار به جامانده از خود در مورد وجود این چشمه ها سخن گفته اند. 

جاذبه های گردشگری تفلیس

پارک آبی تفلیس گرجستان (آکوا پارک)

این پارک آبی هم به عنوان جاذبه‌های گردشگری گرجستان هم به عنوان تفریح در تور گرجستان در سال 2006 افتتاح شده است. در این پارک انواع سرسره های آبی، استخرهای شنا و... وجود دارد. این پارک رو باز یکی از پارک های آبی محبوب و زیبای برای گردشگران و خود گرجی ها می باشد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه و استفاده کردن از پارک آبی از نیمه خرداد تا نیمه مهر ماه قابل استفاده می باشد اما جالب است بدانید خود گرجی ها تا برف نیامده از این منطقه استفاده می‌کنند. ورودی این پارک حدود 15 هزار تومان است و از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر قابل استنفاده می باشد.

 

 

پارک آبی تفلیس


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش