مکان های گردشگری جهان

مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیز در ایسلند

ایسلند یکی از شمالی ترین قسمت های اروپا است که به قطب نزدیک است و یکی از سردترین کشورها محسوب می شود این کشور پوشیده شده از یخ ها و طبیعت های بکر و زیبا است این کشور دین مسیحیت را در پیش گرفته و اکثریت پروتستان هستند ایسلندی ها از تبار ژرمن ها هستند در ادامه مطلب از عکس هایی از زیباترین و بکر ترین طبیعت زیبای ایسلند را خواهیم دید.

مناظر طبیعی چشم نواز

مناظر طبیعی بکر و زیبا از اصلی ترین دلایل سفر جهانگردان به کشور ایسلند و شهر ریکیاویک است. کوه های سرسبز و معمولا سر در لاک ابر فرو برده با چشمه های روان و گاه چشمه های آب گرم و البته آتشفشان های فعال و نیمه فعال طبیعت ریکیاویک را طبیعتی کم نظیر کرده اند.ایسلند بیش از ۲۵۰ رودخانه دارد.که رودخانه ی پیورسا بزرگترین آنهاست.

 

دریاچه ها


شاید باور کردنی نباشد اما از جالب ترین نکات دباره ی ایسلند این است که این کشور بیش از ۱۸۰۰ دریاچه دارد.شما در این کشور به هر سو که رو کنید دریاچه ای خواهید یافت. بزرگترین این دریاچه ها  «پینگوالاواتن» نام دارد. عمق این دریاچه نزدیک به صدو چهارده متر است و هشتاد و چار کیلومتر مربع مساحت دارد.

 

آبشارها

ایسلند را می شود کشور آبشارها نامید. این کشور دارای چندین آبشار بزرگ و زیبا در نقاط مختلف و شهرهای مختلف خود است. به چند نمونه از این آبشارها بصورت خلاصه اشاره می کنم.

 

آبشار اسکگوافوس

ارتفاع ریزشگاه این آبشار شصت متر است.

 

آبشار اوکسارافوس

این آبشار بسیار زیبا نزدیک به صد و بیست و سه متر ارتفاع دارد.

 

 آبشار دتیفوس

این آبشار بسیار دیدنی و زیبای ایسلندی دارای صد متر عرض می باشد و ارتفاع ریزشگاه آن چهل و پنج متر است.

 

آبشار گلایمور

این آبشار که در منطقه ای سرسبز واقع شده است نزدیک به دویست متر ارتفاع دارد. و ریزش آب از ارتفاع دویست متری برای گردشگران و توریست هایی که از آن دیدن می کنند بسیار هیجان انگیز و جالب است.

 

آبگرم ها

آبگرم ها که از زمین می جوشند و خواص دارویی بسار دارند از جاذبه های گردشگری ایسلند هستند که توریست ها را به سوی خود فرا می خوانند. بسیاری از گردشگران برای استفاده از خواص آبگرم ها به ایسلند سفر می کنند. در بعضی نقاط فوران آب گرم ها از دل زمین ، فواره های بسیار زیبای طبیعی ایجاد می کنند.

 

 کلیسای هال گریم

هال گریم کلیسای بسیار زیبا و البته مدرنی است که در شهر ریکیاویک قرار دارد. ساختمانی سفید و بزرگ و مرتفع که بازدید از آن در یاد و خاطره ی جهانگردان می ماند.

 

 منطقه ی آتشفشانی هنگیل

این منطقه ی آتشفشانی در شهر ذینوگلیر قرار دارد. و دارای آتشفشان های فعال و نیمه فعال است.وجود این آتشفشان ها موجب گرم بودن آب های زیر زمینی منطقه شده است تا جایی که در بعضی از نقاط ایسلند در خانه ها نیازی به آبگرمکن نیست.در این کشور بیست و پنج قله ی آتشفشانی وجود دارد.

 

 یخچال های طبیعی و کوه های یخی

ایسلند به سبب نزدیکی به منطقه ی قطبی از آب و هوای سرد و برفی برخوردار است. ۱۳ درصد مساحت کشور ایسلند پوشیده از برف و یخچال های طبیعی است.در ایسلند با کوه های بزرگی از یخ مواجه می شویم که بسیار زیبا و البته گاهی ترسناک می باشند.

 

گوپاووگر

گوپاووگور منطقه ی زندگی فک هاست. و معنای این کلمه ی مکان زاد و ولد فک ها می باشد. این شهر در جنوب ریکیاویک قرار دارد.

 

چاه بخار

در ایسلند ۳۰۰ چاه بخار وجود دارد که از آنها برای تولید انرژی برقی و گرمایی بهره می برند. این چاه ها پدیده های طبیعی می باشند.

 

 نیمه شب های روشن و روزهای تاریک

در شش ماه بهار و تابستان در ایسلند خورشید غروب نمی کند.به گونه ای که در هنگام نیمه شب خورشید در آسمان دیده می شود  و آسمان شب روشن است. این پدیده در پاییز و زمستان دگرگونه می شود و تقریبا در مدت شش ماه سرد سال ، خورشید اصلا طلوع نمی کند و روشن ترین هنگام روز در ظهرهای زمستانی ایسلند مانند هوای گرگ و میش اول صبح است.در واقع در ایسلند شش ماه روز است و شش ماه شب.


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش