مکان های گردشگری جهان

جاهای دیدنی برلین مخفی از دید مردم

جاهای دیدنی برلین

برلین، پایتخت آلمان، بزرگترین شهر، مرکز سیاست، فرهنگ، رسانه ها و علم است. دلایل بسیاری برای سفر به برلین وجود دارد. افرادی که به تاریخ علاقه مندند می‌توانند از معماری بی نظیر آن لذت ببرند و به مکان‌های تاریخی بسیار مهم که از دوران جنگ جهانی دوم باقی مانده‌اند سری بزنند.

  • دروازه برلین  Brandenburg Gate

دروازه برلین

بدون شک از بهترین جاذبه های گردشگری برلین، دروازه براندنبورگ بهترین  اثر جذاب برلین است. تاسیس این بنا در سال 1791 بوده است ، این بنا  یکی از دروازه های قدیمی شهر در اطراف شهر برلین بود که در آن زمان هنوز این دروازه برای شهر  قابل کنترل بود است . Pariser Platz های  تزئینی که در پای دروازه قرار گرفته است  در حال حاضر به بسیاری از ساختمان های مهم شهر نیز اختصاص داده شده ، به عنوان مثال، هتل Adlon با ثروت تاریخی خود و Akademie der Künste (آکادمی هنر برلین)نیز دارای این Pariser Platz های  تزئینی می باشند.
به طور مستقیم در دروازه براندنبورگ موزه دروازه براندنبورگ  واقع شده است که به شما بسیاری از اطلاعات هیجان انگیز در بازه این دروزاه را  ارائه می دهد.

یادبود روملسبورگ

«یادبود روملسبورگ» (Rummelsburg Memorial) ارزش جستجو کردن را خواهد داشت. این مکان در ابتدا اردوگاه کار در آلمان بود و در برلین شرقی سابق به عنوان زندان مردان فعالیت داشت. روملسبورگ امروز تبدیل به مکانی تاریخی شده که سرگذشت ۲۱ زندانی را نمایش می‌دهد و علاوه بر آن می‌توانید از یک پیاده‌روی دلپذیر در حاشیه «خلیج روملسبورگ» (Rummelsburger Bucht) بهره‌مند شوید.

جاهای دیدنی برلین ، جاذبه ها مخفی از دید مردم برلین

۳. پیاده رو هوایی تفرجگاه مارتزاهنر

به کسانی که از هیجان ارتفاع زیاد لذت می‌برند، پیاده‌روی هوایی «تفرجگاه مارتزاهنر» (Marzahner Promenade) را توصیه می‌کنیم. نمای بی‌نظیر بر گستره‌ی شهر، برلین مرکزی و براندنبورگ را می‌توانید از این پل هوایی متصل به ساختمانی که ۷۰ متر در آسمان پیش رفته است، به تماشا بنشینید.

  1. کاخ و پارک شارلوتنبرگ (Charlottenburg Palace and Park)

کاخ و پارک شارلوتنبرگ یکی از قدیمی‌ترین بناها در شهر برلین است که در اواخر قرن ۱۷ ساخته شده و تا چند دهه محل اقامت خانواده سلطنتی آلمان بود. در این کاخ بازسازی‌هایی انجام شده و آنچه امروز خواهید دید یک سازه غول پیگر با یک گنبد ۵۰ متری است که به سبک باروک و روکوکو دکور شده است. اتاق‌های آن بسیار وسیع و لوکس هستند و یک باغ بزرگ دارد که در ساخت آن از باغ‌های کاخ ورسای الهام گرفته شده است.

شارلوتنبرگ کاخ و پارکی وسیع است که در گذشته محل زندگی پادشاهان شهر بود. این کاخ بسیار لوکس و با جزییات طراحی شده است و بازدید از آن بسیار جذاب خواهد بود.
  1. کلیسای جامع برلین (Berlin Cathedral Church)

کلیسای جامع برلین از جمله جاذبه‌های گردشگری برلین است که در جزیره موزه قرار گرفته است. این کلیسا یک گنبد به ارتفاع ۷۵ متر دارد و به سبک نئوباروک ساخته شده. کلیسای جامع برلین بزرگترین کلیسا در برلین است که در طول جنگ آسیب‌های جدی به آن وارد شد. بازسازی آن سالها طول کشید تا بالاخره کلیسا به شکل اولیه خود بازگشت. علاوه بر ظاهر جذاب و تماشایی این کلیسا، فضای داخل آن نیز بی‌نظیر طراحی شده است. مجسمه‌های برنزی که روی دیواره‌های خارجی کلیسا قرار گرفته‌اند از جمله مشخصه‌های ویژه این کلیسا به شمار می‌روند. برای رسیدن به بالاترین نقطه کلیسا باید ۲۷۰ پله را بالا بروید و به گنبد کلیسا برسید. از این نقطه می‌توانید منظره‌ای زیبا از شهر برلین و جزیره موزه را تماشا کنیدکلیسای جامع برلین از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برلین است که بر فراز گنبد آن چشم اندازی زیبا از شهر برلین نمایان خواهد بود.

  1. ستون پیروزی (Siegessäule)

Grosser Tiergarten، به معنای «باغ حیوانات» نام منطقه‌ایست که در آن ستون پیروزی قرار گرفته است. این منطقه از دیرباز یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری برلین بوده است. در گذشته برای شکار آهو و سایر حیوانات نظیر خوک‌های وحشی، به این منطقه می‌آمدند و حتی مسابقاتی نیز در آن برگزار می‌شد. اما از سال ۱۷۰۰، این نقطه به یک پارک عمومی تبدیل شد و دیگر هیچ شکاری در آن انجام نگرفت. این پارک ۲۱۰ هکتار است و یک نقطه محبوب برای ریلکس کردن، پیاده روی، قایق سواری و پیک نیک به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها، در پارک مجسمه‌ها و بناهای بسیاری قرار گرفته است که محبوب‌ترین آ‌نها ستون پیروزی است.

ستون پیروزی یک ستون ۷۰ متری است که بر فراز آن یک مجسمه هشت متری از جنس طلا قرار گرفته که به مجسمه ویکتوریا مشهور است. این مجسمه در سال ۱۸۷۳ در این پارک بنا شده است. امکان بالا رفتن از این ستون وجود دارد اما باید ۲۸۵ پله را بالا بروید تا به این بنا و منظره زیبایی که از فراز آن نمایان است برسید.

دروازه برندانبورگ

مشهورترین بنای آلمان و معروف‌ترین جاذبه گردشگری در برلین در تقاطع خیابان‌های ابرت و اونتر دن لیندن در برلین واقع شده است. این دروازه که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۸ام میلادی بر می‌گردد، به دستور فریدریش ویلهلم دوم ساخته شد. این دروازه جزو چند دروازه مهم شهر بود که الان به تنهایی در برلین خودنمایی می‌کند. این دروازه از ۱۲ ستون و پنج راهرو برای مردم ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری برلین

جزیره موزه

اگر به موزه، اشیاء، جواهرات خاندان سلطنتی و دیگر آثار تاریخی آلمان‌ها علاقه داشته باشید، جزیره موزه که به سبب سبک استفاده شده در ساخت این موزه‌ها، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برلین برای بازدید کنندگان می‌باشد.

کاخ شارلوتنبرگ

این کاخ به همراه دروازه براندنبورگ یادگاران حکومت پروسی در اواخر قرن ۱۷ام در برلین، پایتخت آلمان هستند. این کاخ زیبا که گنبد آبی (کم رنگ) رنگ آن و درختان پرتغال که در حیاط این کاخ قرار دارند، همه ساله گردشگران زیادی را برای بازدید از این کاخ به برلین می‌کشاند.


ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش